شبکه سی ان ان به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت که به دنبال شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان، دولت بایدن از بیم طراحی یک حمله انتقام جویانه از سوی ایران، مشغول همکاری با اسرائیل برای تقویت مواضع دفاعی خود است.

آمریکا و اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، این مقام ساعتی پیش به سی ان ان گفت که با تغییر در مواضع نظامی آمریکا، تل آویو و واشنگتن مهیای دفاع مشترک و برخورد با هرگونه تهاجم می شوند.

این مقام آمریکایی از بیان اینکه انتظار چه گونه حمله ای از سوی ایران رفته یا ارتش آمریکا چه اقدام هایی را در دست انجام دارد، خودداری کرد.

از سوی دیگر، مقام های دولت بایدن از تصمیم خود برای اعلام "پیشرفت" در پیشنهاد هفته پیش آتش‌ بس بین اسرائیل و حزب‌الله دفاع کردند. پس از آنکه بنیامین نتانیاهو، نخست ‌وزیر رژیم صهیونیستی به صراحت اعلام کرد که نیروهای این رژیم حمله به لبنانی‌ها را ادامه خواهند داد، این موضوع به سرعت تبدیل به یک آبروریزی برای واشنگتن شد.

مقام های آمریکایی مدعی اند که اسرائیل چهارشنبه شب (۴ مهر) و پس از اعلام این پیشنهاد - که توسط ۱۱ متحد دیگر آمریکا نیز تایید شده بود - نظر خود را تغییر داد. به گفته یک مقام آمریکایی، اسرائیل به این نتیجه رسیده بود که فرصت دارد تا سید حسن نصرالله را هدف قرار دهد.

این مقام آمریکایی به سی ان ان گفت که تل آویو پیشتر به تهیه بیانیه مذکور چراغ سبز نشان داده بود. مقام های ارشد دولت بایدن چهارشنبه شب در تماسی شتابزده با اطمینان به خبرنگاران گفتند: "آتش بس ۲۱ روزه" در سراسر مرز لبنان و اسرائیل برقرار خواهد شد.

آنها معتقد بودند که این تصمیم به سرعت اجرایی می شود تا تلاش های دیپلماتیک منجر به آتش بس دائمی شود. اما ساعاتی بعد نتانیاهو گفت که اسرائیل "با تمام توان ضربات خود را به حزب الله ادامه خواهد داد. "

به نوشته سی ان ان، مقام های اسرائیلی ناهماهنگی پیش آمده را ناشی از یک "سوء تفاهم" دانسته و گفتند که به گمان آنها پیشنهاد آمریکا، فرانسه و سایر کشورها "شروع فرآیندی بود که در نهایت می توانست به آتش بس منجر شود" در حالیکه به گفته یک مقام بلندپایه اسرائیلی "آمریکایی‌ها فکر می‌کردند که این پایان فرآیند و آغاز آتش‌بس است".

کد خبر 886008

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • محمد علی IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۹
    10 0
    حرف اول ومیدان رو کسی که قدرت داره میزنه، وسلام، بقیه حرفها سوء تفاهمه!